Pomysł na udany biznes - kwiaciarnia

Pomysł na udany biznes - kwiaciarnia

Współczesne czasy nie są zbyt przychylne kwiaciarniom. Obecny stan rzeczy jest wynikiem tego, że ludzie nie chcą już dostawać kwiatów, które szybko zwiędną. Konsumenci, są również coraz to mniej wrażliwi na przelotne i subtelne piękno kwiatowych kompozycji.

Czy w czasach kryzysu jest miejsce na sukces kwiaciarni? Okazuje się, że tak. Wystarczy się stosować do kilku istotnych zasad. Jeśli więc zastanawiasz się nad inwestycją w kwiaciarnię, to poniższy tekst zdecydowanie ułatwi Ci podjęcie decyzji. Kluczem do sukcesu sklepu spożywczego, restauracji jest oferowanie klientom tylko świeżych produktów. Analogicznie jest w przypadku kwiaciarni, jednak to jedynie połowa sukcesu. Oczywiście nie można ograniczać asortymentu tylko do kwiatów ciętych czy też doniczkowych. Warto zaproponować klientom również ziemię, doniczki i gotowe kompozycje. Z drugiej strony, równie istotna jest znajomość tego co znajduje się w kwiaciarni. Klienci najczęściej wybierają produkt z rąk kogoś kto zna się na rzeczy.

Wiedza na temat kwiatów i ich potrzeb, usprawnia prosperowanie interesu. Znajomość roślin, ułatwia gospodarowanie nimi, ustala priorytety sprzedażowe, w rezultacie pozwala uniknąć bardzo dużych strat. W związku z tym, warto wiedzieć, które kwiaty należy sprzedawać w pierwszej kolejności, bo krócej zachowują świeżość oraz wygląd. W związku z tym, dla dobrego funkcjonowania kwiaciarni bardzo ważna jest jakość sprzedawanych w niej kwiatów. Trzeba pamiętać, że największe dochody kwiaciarni dostrzega się właśnie w okolicach Walentynek, Dnia Kobiet itp. Zarówno wtedy, jak i w każdym powszednim dniu w roku warto zaoferować swoim klientom coś więcej. Nierzadko bowiem, okazuje się że kwiaty nie są wystarczającym prezentem, Dlatego warto poszerzyć swój asortyment o drobne upominki jak choćby figurki, pluszaki lub wplecione w kompozycje słodycze.

sukces kwiaciarni Takie działanie nie tylko buduje pozytywny wizerunek kwiaciarni w oczach klientów, ale stwarza idealną okazję do zarobku. Kolejnym istotnym czynnikiem decydującym o sukcesie kwiaciarni jest lokalizacja. Ta z kolei zależy od wkładu, jaki jesteśmy w stanie zainwestować w kwiaciarnie. Wyjść jest kilka. Jeżeli nie dysponujesz dużym kapitałem, warto otworzyć punkt z kwiatami na pobliskim targu. Trzeba się jednak liczyć z tym, że klienci z pobliskich bazarków, to z mniej zamożna grupa społeczeństwa. Zyski z prowadzenia działalności nie będą zbyt duże.

Nieco bardziej kosztownym, aczkolwiek przynoszącym większe dochody rozwiązaniem będzie otwarcie w galeriach handlowych. Jeśli posiadasz spore pieniądze, pewniakiem wysokich zysków będzie otworzenie kwiaciarni w samodzielnym budynku na jednej z wielu ruchliwych ulic Twojego miasta. Omawiając czynniki mające wpływ na prosperowanie kwiaciarni, nie sposób jest ominąć najważniejszego - zaangażowania właściciela. To właśnie w jego kwestii jest znalezienie odpowiedniego lokalu, doboru właściwego asortymentu, zatrudnienie wykwalifikowanej kadry. A przede wszystkim stworzenie przyjaznej aury panującej w kwiaciarni, która sprawi że będzie się chciało do niej wracać.