Tulipan z e-kwiaciarni też pachnie

Tulipan z e-kwiaciarni też pachnie

Trudno nie dostrzec tego, że e-biznes rozwija się dynamicznie, zjawisko to jednak nie powinno stanowić dla nas zaskoczenia, nie można go bowiem postrzegać inaczej niż jako odpowiedź zarówno na potrzeby, jak i konkretne oczekiwania klientów.

Ci ostatni coraz częściej skarżą się na to, że na klasyczne zakupy mają coraz mniej czasu, trudno więc dziwić się, że możliwość dokonywania zakupów z wykorzystaniem Internetu jawi się im jako szczególnie interesująca. Okazuje się, że na usługi tego typu otwarte są również kwiaciarnie. Można przecież doszukiwać się w nich szansy nie tylko na pozyskanie nowych klientów, ale i na wzmocnienie pozycji na rynku. Zaprojektowanie stosunkowo prostej strony www jest wydatkiem wynoszącym około 1000 PLN, choć serwis bardziej zaawansowany może nas kosztować nawet kilkanaście razy więcej.

Konieczne jest również liczenie się z obsługą informatyczną oraz z opłatami za hosting. Trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o to, do jakiego stopnia opłacalne jest konkretne przedsięwzięcie, niezbędne staje się zatem poprzedzenie go dokładną analizą. Jeśli mamy do czynienia z kwiatami, musimy liczyć się z tym, że rynek jest konkurencyjny, znajdowanie nowych klientów wymaga więc odpowiedniego wsparcia marketingowego. E-kwiaciarnie charakteryzują się również tym, że świadczony w nich usługi wspierają w istotny sposób to, co ma do zaoferowania klasyczna kwiaciarnia. Ich koszty miesięczne nie muszą być duże.

Często zamykają się w kwocie kilkuset złotych i dotyczą przede wszystkim utrzymania serwisu od strony informatycznej. Jeśli dysponujemy stacjonarną księgarnią, wszystkie zlecenia mogą być realizowane właśnie za jej pośrednictwem. Sytuacja staje się nieco bardziej skomplikowana w momencie, w którym dochodzimy do wniosku, że mamy nieco większe ambicje i nie odpowiada nam wyłącznie status lokalnej potęgi. W takim przypadku niezbędne okazuje się nawiązanie współpracy z jedną z firm kurierskich, co sprawia, że możliwe staje się dostarczanie kwiatów na jak największym obszarze. Alternatywą może też być zatrudnienie dodatkowego pracownika.